Comunicat: brot de Covid-19 a l’Hospital d’Olot

En relació amb un brot de coronavirus a l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa, la direcció informa que:

• El brot s’ha detectat a la unitat de llarga estada (unitat 1), el sociosanitari.
  • S’ha fet cribratge a tots els pacients ingressats en aquesta unitat i 5 han donat positiu. Els altres usuaris han tingut un resultat negatiu. Tots estan vacunats i són asimptomàtics o amb simptomatologia lleu.
  • Tal i com indica el protocol es repetirà el cribratge el proper dilluns.
  • S’ha fet cribratge a tots els professionals que treballen en aquesta unitat. Actualment hi ha 2 professionals positius.
  • Se suspenen els nous ingressos en aquesta unitat.
  • S’han suspès totes les visites de familiars a la unitat 1 d’hospitalització fins a nou avís.
  • Es continuen fent, com al llarg de tota la pandèmia, els cribratges habituals d’ingrés a l’Hospital.
  • S’ha informat a totes les famílies afectades sobre la situació al centre i de les mesures adoptades.
  • S’ha establert de nou el circuit de comunicació mitjançant videotrucades, per tal de posar en contacte les famílies amb el seu familiar ingressat.
  • A les altres unitats d’hospitalització es manté el règim de visites establert fins ara, els matins de 12 h a 14 h i les tardes de 18 h a 20 h, només un sol acompanyant.

Des de la Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa s’estan seguint els protocols dictats pel Departament de Salut i s’està fent un seguiment dels casos positius, així com dels professionals que treballen en aquesta unitats i en tots els torns.

En relació amb les dades acumulades i globals de la Fundació, a dia d’avui hi ha 8 pacients ingressats per Covid-19, 5 detectats en el brot. Pel que fa als treballadors, n’hi ha 6, 2 detectats en el brot. Des de l’inici de la pandèmia el mes de març, s’han donat 367 altes hospitalàries de pacients amb Covid-19, s’han traslladat 58 pacients a les UCI de referències –l’últim ahir dijous 16 de desembre de 2021- i hi ha hagut un total de 42 defuncions a l’Hospital -l’última també ahir dijous 16 de desembre de 2021-.

Olot, divendres 17 de desembre de 2021