Comunicat sobre l’afectació de la vaga convocada per Metges de Catalunya, del 26 al 30 de novembre, a la Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa

La Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa comunica que:

La vaga és un dret col·lectiu, però d’exercici individual que té la transcendència de dret fonamental i el treballador pot decidir si s’hi adhereix o no. El treballador no està obligat a comunicar a l’empresa la seva intenció o no d’adherir-se a la vaga ni l’empresa té el dret de preguntar-ho. Partint d’aquesta premissa, i sense poder preveure quina serà l’afectació real de la vaga, el centre informa a usuaris i pacients que:

A l’Hospital d’Olot es garanteixen serveis mínims per mantenir la correcta atenció d’usuaris i malalts en el funcionament de les urgències, tractaments oncològics, diàlisi, activitat quirúrgica que no es pot ajornar, rehabilitació, radiologia simple (radiografies) i extraccions i analítiques.

En el cas d’anul·lació d’una intervenció quirúrgica l’Hospital es posarà en contacte amb els afectats. En el cas de visites a consultes externes o proves complementàries a diagnòstic per la imatge, l’Hospital enviarà un sms als afectats anul·lant la cita. Més endavant es reprogramarà tota l’activitat afectada i el centre es posarà en contacte amb els usuaris per oferir-los una nova cita.

La pediatria de la comarca concentrarà tota la seva activitat a l’ambulatori d’Olot, en torns de matí i tarda.

Pel que fa a l’atenció primària (EAP de la Vall d’en Bas i Sant Joan les Fonts) es garanteixen serveis mínims als CAP de St. Esteve d’en Bas i St. Joan les Fonts de 8h a 20h. La resta de consultoris i serveis de la Fundació es poden veure afectats durant la vaga convocada per Metges de Catalunya, del 26 al 30 de novembre.

Olot, 23 de novembre del 2018