Jornada a Olot per presentar els resultats de l’estudi de fèrules 3D per a fractures i altres aplicacions
de la impressió 3D al SISCAT

Serà el dimecres 3 de juny a la sala d’actes de l’Hospital d’Olot i cal inscripció prèvia. 

La impressió 3D està transformant progressivament l’àmbit sanitari, obrint noves oportunitats per millorar l’atenció assistencial, personalitzar tractaments i optimitzar processos clínics.

En aquesta jornada es presentaran els resultats d’un estudi impulsat al SISCAT sobre l’ús de fèrules impreses en 3D per a la immobilització de fractures de radi distal, una iniciativa orientada a avaluar el potencial d’aquesta tecnologia en la pràctica clínica habitual. El projecte ha estat coordinat per la Fundació TIC Salut i Social, amb el suport del CTTI com a promotor econòmic. L’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa ha liderat la definició de l’estudi i ha actuat com a centre pilot, juntament amb l’Hospital Comarcal de la Selva – Hospital de Blanes i l’Hospital de Campdevànol – Hospital Comarcal del Ripollès. La Xarxa d’innovació en salut de les comarques gironines ha facilitat el desenvolupament de l’estudi multicèntric, mentre que Minsait i BOED hi han participat com a partners tecnològics.

La sessió també inclourà una taula rodona amb diferents experiències d’implantació de la impressió 3D en centres sanitaris del sistema de salut català, on es compartiran models d’integració, aprenentatges i reptes vinculats a aquesta tecnologia emergent.

La jornada està adreçada a professionals assistencials, equips d’innovació, responsables de transformació digital, gestió sanitària i persones interessades en l’aplicació de tecnologies avançades en salut.