L’Hospital d’Olot acull la I Jornada d’Atenció Intermèdia, amb més de cent professionals de la salut
La trobada, organitzada pel Servei d’Atenció Intermèdia, impulsa l’intercanvi d’experiències i la reflexió sobre els nous models d’atenció integrada a les persones amb necessitats complexes.
La Fundació Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa ha celebrat avui la seva primera jornada d’atenció intermèdia, organitzada pel Servei d’Atenció Intermèdia de la Fundació, amb la participació d’un centenar de professionals de diferents àmbits sanitaris i sociosanitaris del territori i d’arreu de la demarcació de Girona.
La sessió s’ha inaugurat amb la benvinguda de la directora infermera, Carme Pastor, que ha posat en valor el paper dels equips d’atenció intermèdia en la continuïtat assistencial i la humanització de les cures; la regidora de Salut de l’Ajuntament d’Olot, Imma Muñoz, que ha destacat la importància del treball conjunt entre institucions per donar resposta a les necessitats de salut de la ciutadania, i Joan Espaulella, adjunt a la Direcció Operativa per a la Transformació de l’Atenció Intermèdia del Departament de Salut, que ha explicat la visió del Departament i els avenços en el desplegament del nou model assistencial.
La jornada ha comptat amb diverses ponències i projectes propis del Servei d’Atenció Intermèdia i d’altres equips de la Fundació, i que han abordat temes com la rehabilitació, la disfàgia, l’ús de la teràpia immersiva, el paper del treball social o la importància de la donació de teixits, entre d’altres.
També s’han dut a terme dues taules rodones:
- La primera, moderada per Cristina Arcos, farmacèutica de la Fundació, ha tractat el risc de caigudes i la prevenció de fractures, amb experiències de la Comissió de Prevenció d’Osteoporosi i de l’Escola de Prevenció de Fractures i Caigudes de la FLS d’Anoia.
- La segona, liderada per Josep Lluís Nicolau, director dels EAP d’Olot i Besalú, s’ha centrat en la complexitat social i sanitària, amb exemples de models de treball integrat a la Garrotxa, la Selva i Osona.
La presentació de pòsters s’ha fet directament al vestíbul de l’Hospital, on els autors i autores han pogut exposar els seus projectes i intercanviar experiències amb els assistents. Durant l’acte s’ha lliurat el premi al millor pòster: Implementació d’un check-list per a la prevenció d’úlceres per pressió en pacients ingressats en una unitat de cures pal·liatives, elaborat per les infermeres de la Fundació, Núria Hubach i Judit Pujol. Els treballs es poden veure al vestíbul de l’Hospital d’Olot durant tot el mes de novembre, amb l’objectiu de donar visibilitat a la recerca i la innovació dels professionals de la salut.
L’acte de cloenda ha anat a càrrec de Lluís Ramió i Torrentà, director-gerent de la Fundació, que ha destacat la importància d’aquesta primera jornada com a espai de trobada i d’aprenentatge col·lectiu.
L’atenció intermèdia, una aposta estratègica del Departament de Salut
Els serveis d’atenció intermèdia són una aposta estratègica del Departament de Salut per millorar la continuïtat assistencial i la qualitat de vida de les persones amb necessitats complexes, especialment la gent gran i els pacients amb malalties cròniques. Aquest model integra serveis de llarga estada, convalescència, cures pal·liatives i rehabilitació funcional, amb l’objectiu de recuperar o mantenir l’autonomia i facilitar el retorn a l’entorn habitual de vida.























